Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

NOVINKY

arr3TOP TRANS - platba možná pouze převodem na účetVážení zákazníci, vzhledem k vývoji koronaviru v České republice nevybírá společnost TOP TRANS... arr3Nově prodáváme v našem eshopu kávu na cesty!!!Kávu na cesty si můžete vzít opravdu kamkoliv. Její přípravu vidíte na obrázku. Nejedná se o nic... arr3Sleva na termoprádloZima nám pomalu končí. Využijte naše slevy na veškeré termoprádlo značek Progress, Jitex,... arr3Prodáváme nová dračí pádla RK!!Dračí pádla RK model 2020 s novou technologií výroby již v prodeji.  Pádlo je tvrdší, lépe se... arr3NOVINKA OD NUTRENDU!! OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU.... arr3Nová trička z JitexuProdáváme nová trička z Jitexu, pánská i dámská. Vybavte se na jaro, které se rychle blíží.      ... arr3Výprodej dětských funkčních tričekarr3Hotové, kvalitní, české jídloUšetřete čas na Vaší cestě, chalupě nebo dovolené a zkuste hotové, kvalitní, české jídlo. Stačí jen... arr3CO JÍST A NEJÍST PŘED VÝKONEM? Ptáte se, co je nejlepší sníst před startem, abyste neměli těžký žaludek, ale během závodu vám tak... arr3JAKÉ ZDROJE ENERGIE VYUŽÍVÁME PŘI VYTRVALOSTNÍM SPORTU? Stejně jako automobil spotřebovává během výkonu palivo v podobě benzínu nebo nafty, i lidský... arr3PROČ JE HYDRATACE U SPORTOVCŮ TAK DŮLEŽITÁ?Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti... arr3VÍTE, ŽE... PIVO OPRAVDU NENÍ NEJLEPŠÍ IONTOVÝ NÁPOJ?Možná občas slýcháte, že pivo je nejlepší „ionťák“, zvlášť mezi rekreačními sportovci je to celkem... arr3Glukóza a inzulínV těle máme mnoho hormonů a jeden z hlavních je inzulín. Když ho slinivka nevyrábí a hormon zcela... arr3SACHARIDY VE VÝŽIVĚ A SPORTU – JAK JE EFEKTIVNĚ VYUŽÍT PRO NÁŠ VÝKON? Je především třeba vědět, kdy a který sacharid použít a které produkty sportovní výživy ho... arr3Jak rychle zhubnout?Lámete si hlavu, jak nejrychleji zhubnout? Už jste vyzkoušeli různé rady a ručička váhy se ne a ne... arr3ZIMNÍ BUNDY ZA AKČNÍ CENY OBJEDNÁVEJTE ZDE https://www.kyliesport.cz/Bundy-c11_105_2.htm  ... arr3Jak poznáte, že máte doplnit bílkoviny?Nedostatečné množství proteinu (bílkovin) se může projevovat sníženou imunitou, špatnou regenerací... arr3Jak správně jíst? 8 zásad zdravého stravováníAť se to možná nezdá, je právě strava tím, co nejvíce ovlivňuje celý náš život. Díky mnoha vědeckým... arr3BOTY NOVĚ V PRODEJI !!Do našeho sortimentu jsme zařadili běžecké boty značky Asics a trekingové boty značky Jack Wolfskin.... arr3!! PODSEDÁKY OPĚT SKLADEM !!

ZBOŽÍ V AKCI

KONTAKTY

KYLIE SPORT STUDIO - KYLIE WATER SPORT PRODUCTS
17. listopadu 216
530 02 PARDUBICE
tel: 466 530 085
fax: 466 530 085
napište nám
mobil: 602 212 756
IČ: 76200311

NEJPRODÁVANĚJŠÍ


Jak správně jíst? 8 zásad zdravého stravování

Ať se to možná nezdá, je právě strava tím, co nejvíce ovlivňuje celý náš život. Díky mnoha vědeckým studiím je dnes dobře známo, že většina vážných chorob vzniká právě z důvodu špatného stravování. Největší korelace je spojena se vznikem srdečních chorob a rakoviny, na které celosvětově umírá nejvíce lidí. 

Zdravé stravování přitom rozhodně nepředstavuje jen jakési nutné zlo a omezování. Právě naopak. Můžete díky ní objevit nové možnosti přípravy jídel, zajímavé ingredience, chutné potraviny a zároveň se cítit skvěle ve svém těle. V dnešním článku jsme pro vás sepsali 8 zásad zdravého stravování, které jsou naprostým základem zdravého životního stylu. 

 

 

1) Ujasněte si svá vlastní „proč“

Někdo se zdravě stravuje, protože mu zdravé jídlo chutná, další protože intenzivně sportuje a jiný zase uvědoměle kvůli svému zdraví (které si v minulosti možná špatným stravováním pochroumal). Pokud jste úplně na začátku, je potřeba najít své vlastní proč. Proč chcete zdravě jíst? Jaký to bude mít vliv na váš život? Jaké zlepšení můžete očekávat? Jste ochotní nad jídlem přemýšlet, nakupovat kvalitní potraviny, případně sami vařit? Je důležité, abyste tuto změnu chtěli opravdu vy. Zkuste si nahlas říct všechny benefity. Uvidíte, že jich najdete opravdu hodně. 

2) Pravidelnost je základ zdravého stravování

Úplným základem zdravého stravování je udělat si na něj čas. Je to prosté, přesto právě tato zásada pro většinu lidí v dnešním „rychlém světě“, představuje největší problém. Pokuste si  svoje denní jídla naplánovat a promyslet si, co a kdy budete jíst. Pokud víte, že daný den nebudete mít na jídlo čas, připravte si jej dopředu a vemte s sebou. Vyhnete se díky tomu vynechání hlavních jídel, které vede k nárazovém přejídání a chuti na sladké či jiné nezdravé pochutiny. 

Určitě nezapomínejte na snídani, která by měla tvořit ⅓ celého kalorického příjmu za den. Neméně důležitý je samozřejmě také vyvážený obědzdravá večeře a svačiny během dne. Díky plánování budete mít svůj denní příjem vždy pod kontrolou a zmenšíte pravděpodobnost nadměrného přísunu kalorií a nezdravých potravin.

 

 

3) Pestrost jako alfa a omega vyvážené stravy

Rozmanitost surovin v jídelníčku je alfou a omegou zdravé stravy. Jednak si díky nim rozšíříte přehled a možnosti, ale také zajistíte dostatečný přísun všech důležitých živin, vitamínů a minerálů. A ještě vás to může v kuchyni opravdu začít bavit!

Zkuste jídelníček obohatit třeba o netradiční přílohy v podobě pohanky nebo quinoi.  Místo bramborové kaše připravte kaši z batátů nebo dýně, pokuste se ideálně dvakrát týdně zařadit luštěniny. Do jogurtu přidejte extra zdravé konopné a chia semínka nebo sušené plody goji. Vyzkoušejte různé druhy exotického ovoce. Pokud se o racionální výživu začnete zajímat, zjistíte, že zdravých surovin existuje opravdu nepřeberné množství.

Zkrátka objevujte, kombinujte a bavte se. 

 

 

4) Hlídejte energetickou bilanci

I přesto, že počítání kalorií není nejnutnějším bodem (pokud nejste vrcholový sportovec, či nedodržujete speciální redukční program), hraje samozřejmě důležitou roli. Pokud pravidelně cvičíte bude důležité samozřejmě také složení jídla před tréninkem a po tréninku. 

V každém případě je potřeba mít alespoň orientační přehled nejen o tom, kolik byste toho denně měli sníst a také kolik kalorií přibližně obsahují jednotlivá jídla či suroviny. Nejdůležitější je samozřejmě vyvážený poměr základních živin — sacharidů, tuků a bílkovin a zařazení vhodných zdrojů těchto makronutrientů do stravy. 

Pro tyto účely vám může skvěle posloužit aplikace „Kalorické tabulky“, kterou si stáhnete přímo do svého mobilního telefonu. Pak už jenom přidáváte jídla, která po celý den konzumujete a zároveň máte přehled o kalorickém příjmu a poměru jednotlivých makroživin a vlákniny

5) Potraviny, kterým je lepší se vyhýbat

Téměř všechny potraviny je za určitých podmínek (velikost porce, četnost) možné zařadit do zdravého jídelníčku. Existují však výjimky, které potvrzují pravidlo. 

V první řadě je vhodné se vyhýbat všem sladkým a slaným pochutinám v podobě brambůrků, tyčinek a sušenek, které obsahují přemíru jednoduchých cukrů. Dalším zabijákem zdravého životního stylu jsou skryté kalorie ve slazených nápojích a alkoholu. Pokuste také co nejvíce omezit návštěvu fastfoodů, vyvarujte se polotovarů a zpracovaných potravin

Při domácím vaření dávejte přednost čerstvým surovinám a omezte nezdravé smažení. Naopak ve svých dietních jídlech nešetřete zeleninou, používejte kvalitní maso a nebojte se zařadit ani mléčné výrobky.

 

 

6) Dodržujte pitný režim

Pitný režim je důležitý nejen při sportu. Na základě všeobecných doporučení byste měli denně vypít 35—40 ml tekutin na 1 kg hmotnosti. Toto množství se samozřejmě zvyšuje s každou fyzickou aktivitou. 

Nedostatek tekutin s sebou v dlouhodobém měřítku nese řadu nepříjemných zdravotních komplikací. Nejvhodnějšími nápoji jsou čistá voda a neslazené bylinné čaje, které neobsahují žádné zbytečné kalorie a jiné přidané látky, jako je tomu často u rádoby dietních nápojů na trhu. 

 

 

7) Zařaďte pohyb, který vás neomrzí

Pohyb ke zdravému stravování jednoznačně patří. Je dalším logickým krokem v rámci zdravého životního stylu. Nejdůležitější je vybrat takový sport, který vás bude bavit. V opačném případě u něj totiž dlouho nevydržíte

Vzpomeňte si, jaký sport jste rádi dělali jako děti, případně zkoušejte různé aktivity, které by vás mohly bavit. V dnešní době je výběr opravdu široký a na své si přijde každý.

 

 

8) Přijměte zdravé stravování za součást svého životního stylu

A to nejdůležitější na konec. Zamilujte se do svého nového životního stylu. Neberte jej jako omezování, ale jako příležitost cítit se skvěle ve svém těle a dělat maximum pro své zdraví. Netrestejte se za občasné zhřešení a lenost. Postupujte krůček po krůčku, zkoumejte, co vám nejvíc vyhovuje. Uvidíte, že všechny tyto kroky budou mít v dlouhodobém hledisku pozitivní vliv nejen na vaše tělo, ale také na vaši mysl.