Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

NOVINKY

arr3PRODEJNA OPĚT OTEVŘENA!!!!!Od 27.4. máme pro Vás opět otevřenou prodejnu. Připraveny jsou např. kolekce Progress, Cycloschein a... arr3NOVINKA OD NUTRENDU!!   Objednávejte v našem eshopu.... arr3Máme velký výběr čelenek!V našem eshopu prodáváme čelenky od firmy Infit, Progress, Axon. Vybrat si můžete ze spousty druhů,... arr3PRODÁVÁME NEPROMOKAVÉ MEMBRÁNOVÉ PONOŽKY100% vodě nepropustné - nepromokavé membránové  ponožky Vhodné pro rychlostní kanoistiku, slalom,... arr3Nově prodáváme v našem eshopu kávu na cesty!!!Kávu na cesty si můžete vzít opravdu kamkoliv. Její přípravu vidíte na obrázku. Nejedná se o nic... arr3NOVINKA OD NUTRENDU!! OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU!!... arr3NOVINKY OD ENERVITU OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU!!... arr3Víte, jak pracovat se SACHARIDY?Pro vytrvalecký výkon jsou sacharidy klíčovou živinou. Jedná se o zdroj energie, jehož dostupnost je... arr3Prodáváme sportovní větrovkyMáme běžecké i cyklistické bundy, větruodolné a voděodolné. Objednat můžete v našem... arr3VÝPRODEJ ZIMNÍCH BUND SE SLEVOU 35%!!!VŠECHNY ZIMNÍ BUNDY PRODÁVÁME SE SLEVOU 35%. OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU V ČÁSTI VÝPRODEJ SKLADU.... arr3Prodáváme nová dračí pádla RK!!Dračí pádla RK model 2020 s novou technologií výroby již v prodeji.  Pádlo je tvrdší, lépe se... arr3Nová trička z JitexuProdáváme nová trička z Jitexu, pánská i dámská. Vybavte se na jaro, které se rychle blíží.      ... arr3Výprodej dětských funkčních tričekarr3JAK NÁM POMÁHAJÍ TUKY SPORTOVAT LÉPE? Snad každý sportovec sleduje procento tělesného tuku a hlídá si jej, jako by to byl nějaký... arr3Hotové, kvalitní, české jídloUšetřete čas na Vaší cestě, chalupě nebo dovolené a zkuste hotové, kvalitní, české jídlo. Stačí jen... arr3Nová proteinová tyčinka od Nutrendu ve 4 příchutích   OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU!!!... arr3NOVINKA OD NUTRENDU!! OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU.... arr3Jarní detox – opravdu jej potřebujeme?Jaro je téměř za dveřmi, a s ním už na nás číhají výrobci se svými “zázračnými” detoxikačními... arr3CO JÍST A NEJÍST PŘED VÝKONEM? Ptáte se, co je nejlepší sníst před startem, abyste neměli těžký žaludek, ale během závodu vám tak... arr3BOTY NOVĚ V PRODEJI !!Do našeho sortimentu jsme zařadili běžecké boty značky Asics a trekingové boty značky Jack Wolfskin.... arr3!! PODSEDÁKY OPĚT SKLADEM !!

KONTAKTY

KYLIE SPORT STUDIO - KYLIE WATER SPORT PRODUCTS
17. listopadu 216
530 02 PARDUBICE
tel: 466 530 085
fax: 466 530 085
napište nám
mobil: 602 212 756
IČ: 76200311

NEJPRODÁVANĚJŠÍ


CO JÍST A NEJÍST PŘED VÝKONEM?

Ptáte se, co je nejlepší sníst před startem, abyste neměli těžký žaludek, ale během závodu vám tak říkajíc "nedošlo"? Určitě se mějte na pozoru před cukrovinkami, řešením je naopak potravina bohatá na sacharidy s nízkým glykemickým indexem. Řeknem proč, i jak na to, abyste byli vždy připraveni na sport!

 

Mnoho sportovců se správně snaží řešit svoji výkonnost nejen tréninkem, ale i výživou. Od odborníků se pak dozvídají, že nejdůležitější živinou vytrvalců jsou „cukry“. A tak se snaží toto doporučení naplňovat. A to především v posledních hodinách před tréninkem a především před závodem. Jelikož synonymem doporučovaného „cukru“ jsou sladkosti, sušenky, čokoláda a sladké nápoje, snaží se tyto potraviny vždy zahrnout do finálních příprav. Co se ale ve skutečnosti děje s jejich organizmem?

 

V prvních minutách po snězení jakékoliv potraviny nebo vypití nápoje s obsahem jednoduchých cukrů (které se velmi rychle vstřebají do krevního řečiště) dojde k výraznému zvýšení hladiny krevního cukru (tzv. glykémie). Což je signál pro slinivku břišní, která za tímto účelem vyloučí odpovídající (tedy vysoké) množství inzulinu (hormon, který snižuje hladinu krevního cukru na přirozenou úroveň). Jelikož množství inzulinu odpovídá rychlosti růstu glykémie, dojde k rychlému a výraznému poklesu glykémie, a to až pod výchozí úroveň - viz graf.

 

 

Tento stav má dva neblahé důsledky:

První - na klesající hladinu krevního cukru (a je jedno, zda je to z nebezpečně vysoké hladiny) reaguje organizmus podrážděně například pocity slabosti, studeného potu, únavy a mnohdy i pocity podobnými žaketu (hlaďáku). A v těchto nepříjemných pocitech když zazní startovní výstřel, není se čemu divit, že tělu se nechce a výkon není stoprocentní.

Druhý, možná i důležitější - vysoká hladina inzulínu (což je reakce na vysokou hladinu glykémie) zamezí využití tuku jako zdroje energie. Jak pak asi vypadá výkon vytrvalce, který běžně používá během výkonu energii ze svalového glykogenu a z tuků, když mu energii z tuků (což je pro vytrvalostní výkon velmi důležitý energetický zdroj) „típnete“? Je poloviční, možná i horší. Spojeno s pocity uvedenými v prvním bodě, celkový výkon pak nestojí za nic.

Ironií je, že onen odborník, kterého jsme citovali výše, doporučoval vytrvalcům nikoliv konzumaci sladkostí („cukrů“), ale sacharidů, kterým se v odborných kruzích bohužel říká „cukry“ (dle starého názvosloví) a kterých by vytrvalec měl skutečně konzumovat velké množství (70 % celkového energetického příjmu).

 

Co tedy jíst před výkonem?

Řekněme si nejdříve, co nejíst, a to v čase od dvou hodin výše směrem k zahájení sportu:

  • neměli bychom konzumovat ani pít nic sladkého (obsahujícího rychlé sacharidy)
  • neměli bychom jíst tuky ani bílkoviny (tyto živiny se velmi dlouho tráví v porovnání se sacharidy a zbytečně tak zatěžují organizmus)
  • ani vláknina v této době není optimální, protože si s ní trávicí trakt musí poradit a na to vynaloží spoustu energie, ale vlákninu mu energii zpět nepřinese

Z výčtu nám tedy zbyla jediná možná kombinace – sacharidová potravina s nízkým glykemickým indexem, která nezatěžuje organizmus, dodá postupně se uvolňující energii potřebnou pro výkon a především umožní využití tuku jako zdroje energie. 

 

JAKÉ JE TEDY NÁMI DOPORUČENÉ ČASOVÁNÍ VÝŽIVY PŘED VÝKONEM:

Snídaně

  • vámi oblíbená snídaně před sportem (někdo má rád vločky, někdo pečivo se sýrem či šunkou, někdo dokonce i vajíčka)
  • podmínkou ale je, aby mezi snídaní a sportem byly minimálně tři hodiny bez dalšího jídla (kromě Enervit PRE sport)

 

1-2 hodiny před sportem

  • sníst jedno nebo dvě želé Enervit PRE sport (například triatlonista Filip Ospalý dávkuje jedno želé dvě hodiny před a druhé 45 minut před výkonem)
  • zamezíte možným pocitům hladu
  • vyhnete se trávicím problémům, neboť želé je dobře vstřebatelné
  • nastavíte optimální energetický metabolismus

Poslední hodina před sportem

  • nejíst nic sladkého ani tučného
  • nepít nic sladkého, ani slazené nápoje či perlivé vody
  • naopak je vhodné pít čistou vodu, případně s citronem, nebo minerální směs pro odkyselení organizmu od VITARu (která rovněž řeší eliminaci zakyselení spojeného se sportem)