Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

NOVINKY

arr3TOP TRANS - platba možná pouze převodem na účetVážení zákazníci, vzhledem k vývoji koronaviru v České republice nevybírá společnost TOP TRANS... arr3Nově prodáváme v našem eshopu kávu na cesty!!!Kávu na cesty si můžete vzít opravdu kamkoliv. Její přípravu vidíte na obrázku. Nejedná se o nic... arr3Sleva na termoprádloZima nám pomalu končí. Využijte naše slevy na veškeré termoprádlo značek Progress, Jitex,... arr3Prodáváme nová dračí pádla RK!!Dračí pádla RK model 2020 s novou technologií výroby již v prodeji.  Pádlo je tvrdší, lépe se... arr3NOVINKA OD NUTRENDU!! OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU.... arr3Nová trička z JitexuProdáváme nová trička z Jitexu, pánská i dámská. Vybavte se na jaro, které se rychle blíží.      ... arr3Výprodej dětských funkčních tričekarr3Hotové, kvalitní, české jídloUšetřete čas na Vaší cestě, chalupě nebo dovolené a zkuste hotové, kvalitní, české jídlo. Stačí jen... arr3CO JÍST A NEJÍST PŘED VÝKONEM? Ptáte se, co je nejlepší sníst před startem, abyste neměli těžký žaludek, ale během závodu vám tak... arr3JAKÉ ZDROJE ENERGIE VYUŽÍVÁME PŘI VYTRVALOSTNÍM SPORTU? Stejně jako automobil spotřebovává během výkonu palivo v podobě benzínu nebo nafty, i lidský... arr3PROČ JE HYDRATACE U SPORTOVCŮ TAK DŮLEŽITÁ?Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti... arr3VÍTE, ŽE... PIVO OPRAVDU NENÍ NEJLEPŠÍ IONTOVÝ NÁPOJ?Možná občas slýcháte, že pivo je nejlepší „ionťák“, zvlášť mezi rekreačními sportovci je to celkem... arr3Glukóza a inzulínV těle máme mnoho hormonů a jeden z hlavních je inzulín. Když ho slinivka nevyrábí a hormon zcela... arr3SACHARIDY VE VÝŽIVĚ A SPORTU – JAK JE EFEKTIVNĚ VYUŽÍT PRO NÁŠ VÝKON? Je především třeba vědět, kdy a který sacharid použít a které produkty sportovní výživy ho... arr3Jak rychle zhubnout?Lámete si hlavu, jak nejrychleji zhubnout? Už jste vyzkoušeli různé rady a ručička váhy se ne a ne... arr3ZIMNÍ BUNDY ZA AKČNÍ CENY OBJEDNÁVEJTE ZDE https://www.kyliesport.cz/Bundy-c11_105_2.htm  ... arr3Jak poznáte, že máte doplnit bílkoviny?Nedostatečné množství proteinu (bílkovin) se může projevovat sníženou imunitou, špatnou regenerací... arr3Jak správně jíst? 8 zásad zdravého stravováníAť se to možná nezdá, je právě strava tím, co nejvíce ovlivňuje celý náš život. Díky mnoha vědeckým... arr3BOTY NOVĚ V PRODEJI !!Do našeho sortimentu jsme zařadili běžecké boty značky Asics a trekingové boty značky Jack Wolfskin.... arr3!! PODSEDÁKY OPĚT SKLADEM !!

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 1 350 Kč
skladem
naše cena 380 Kč
skladem

KONTAKTY

KYLIE SPORT STUDIO - KYLIE WATER SPORT PRODUCTS
17. listopadu 216
530 02 PARDUBICE
tel: 466 530 085
fax: 466 530 085
napište nám
mobil: 602 212 756
IČ: 76200311

NEJPRODÁVANĚJŠÍ


JAKÉ ZDROJE ENERGIE VYUŽÍVÁME PŘI VYTRVALOSTNÍM SPORTU?

Stejně jako automobil spotřebovává během výkonu palivo v podobě benzínu nebo nafty, i lidský organizmus se hýbe a projevuje svůj život spotřebou určitého typu energie. Zatímco motor automobilu spotřebovává stále jeden druh paliva, který má v nádrži, lidský organizmus má z tohoto pohledu propracovanější systém. Výkon sportovce tak není odkázán pouze na jeden druh energie, ale hned na čtyři. A co je důležité – všechny dokážeme ovlivnit naší stravou.

V základu bychom mohli energetické zdroje rozdělit na ty, které máme uloženy v těle, a ty, které přijímáme během výkonu. Oba jsou pro náš výkon klíčové a s oběma je třeba pracovat, chceme-li sportovat lépe a mít dostatek energie na celý závod či trénink.
 

Jaké jsou zdroje energie pro sportovní výkon?

1. GLYKOGEN

Glykogen je zásobní forma sacharidů a máme ho v těle uložený převážně ve svalech, zhruba čtvrtinu pak v játrech. V poměru k vytrvalostnímu výkonu máme glykogenu v těle velmi omezené množství. Ve vysoké míře se využívá v počátečních fázích výkonu a následně i při vyšších nebo vysokých intenzitách.

Je to i proto, že dostupnost energie z glykogenu je dvakrát rychlejší než z tuků. A protože o spokojenosti s výsledkem i předvedeným výkonem rozhoduje, jak obstojíme ve fyzicky náročných místech tratě, je glykogen jazýčkem na vahách, co se týče kvality našeho výkonu. Mělo by tak být naší snahou mít zásoby glykogenu co nejvyšší, nebo je co nejvíce šetřit.

Velikost zásob glykogenu ovlivníme nejen dlouhodobou trénovaností založenou na pravidelnosti (tímto jsme schopni zvětšit velikost glykogenové „nádrže“), ale z velké míry také správným přístupem k procesu regenerace po výkonu. Tím máme na mysli regeneraci prostřednictvím výživy (ovlivňujeme, kolik do nádrže „načepujeme“ glykogenu před dalším intenzivním výkonem).

 

2. TUKY ULOŽENÉ V NAŠEM TĚLE

V našem organizmu, ať chceme nebo ne, máme uloženo značné množství energie v tucích. Bylo by však chybou se domnívat, že tuky lze „vyždímat“ až na nulu a jsou tudíž téměř neomezeným zdrojem. Nejen že by to ohrozilo naše zdraví, ale především to ani není fyziologicky možné. Jednak platí, že tuky se spalují v ohni sacharidů (glykogenu, což je další důvod, proč jsou jeho zásoby tak důležité), kterých máme v těle omezené množství. A za druhé – přeměna tuků na energii je řízena enzymy, jejichž zásoba rovněž není bezedná.

Co je však určitě potřeba si uvědomit, je skutečnost, že tuk je pro vytrvalce významným energetickým zdrojem a nemožnost využívat ho během výkonu znamená odsoudit se do pole poražených či do skupiny závodníků, kteří závod nedokončili. Důvodem je, že bez tuku vám o to rychleji dojde glykogen, který je velmi vzácný a je vhodné s ním šetřit.

 

3. AMINOKYSELINY

Je všeobecně docela rozšířené, že před výkonem a během dlouhodobých výkonů bychom měli přijímat aminokyseliny (nejčastěji se udávají BCAA, tedy leucin, izoleucin a valin), abychom chránili svalová vlákna. Výzkumy uvádějí, že při výkonech nad 90 minut je až 10 % celkové energie z aminokyselin, což je fyziologický fakt. A nechceme-li, aby tyto aminokyseliny byly z tvrdě nabytých svalových vláken, pak je o mnoho efektivnější „podstrčit“ je energetickému soukolí ve formě právě aminokyselin BCAA.

 

4. ENERGIE PŘIJÍMANÁ BĚHEM VÝKONU

Jedná se o významný zdroj energie, protože jak bylo řečeno výše, zásoby glykogenu v těle jsou omezené, čerpání z tuků pomalé a aminokyseliny nás nespasí. Proto je důležité přijímat ideálně koncentrované zdroje energie speciálně vyvinuté pro vytrvalce. Tato energie je ve formě sacharidů, o kterých už byla řeč – v souvislosti s glykogenem. Když budeme během sportu přijímat vhodné externí zdroje sacharidů, budeme šetřit ty naše stávající, tedy glykogen v naší „nádrži“, pro intenzivní a náročné části trati.

Ideální jsou koncentrované zdroje energie v podobě energetických tablet (Enervit GT Sport) nebo pro někoho více oblíbených energetických gelů (Enervit Gel) či koncentrátů(Enervit Liquid Gel). Na místě je také doplňování tekutin prostřednictvím iontového nápoje (Enervit Isotonic Drink), který kromě minerálních látek nabídne i energii v podobě využitelných sacharidů.

Fyziologicky je to v našem případě nastaveno tak, že nikdy nebude lidský organizmus schopen pokrýt energií přijatou z gelů, tablet, koncentrátů nebo ionťáku celkovou energii vynaloženou na výkon. Takže předávkování nám rozhodně nehrozí. Ale to, jak důsledně budeme dodržovat příjem energie během výkonu, ovlivní:

  • šetření glykogenem během výkonu, který nám tak vydrží na delší dobu i pro závěr závodu
  • kvalitu tréninku, který s dostatkem energie bude vydatnější i delší
  • rychlost následné regenerace a tudíž naši připravenost na další trénink

Abychom do dalšího sportovního výkonu šli s doplněnými zásobami glykogenu, s připravenými svalovými vlákny a ideálně nastaveným organizmem, je nesmírně důležitá i následná regenerace po sportu.

 

NÁŠ TIP: Jak vybírat energii pro vaše sportování?

Ideální zdroj energie při sportu představují produkty sportovní výživy, které jsou speciálně vyvinuté pro potřeby sportujícího organizmu. Neobsahují tak například látky, které by zbytečně zatěžovaly organizmus a v běžných potravinách jsou přítomné (tuk, bílkoviny, vláknina a podobně). Použité zdroje jsou pro organizmus snadno využitelné a míří tam, kde jsou z fyziologického hlediska potřeba.

Přísun energie může být téměř okamžitý, a nebo postupný. Vše záleží na receptuře a obsažených sacharidech. Ve sportovní výživě se totiž objevují různé sacharidy – od nejjednodušších monosacharidů po složité polysacharidy.

Jednotlivé sacharidy bychom měli přijímat podle toho, jaký sportovní výkon nás čeká:

  • Pro krátké výkony nebo potřebu „nakopnutí“ doporučujeme konzumovat rychlé zdroje energie – sacharidy s rychlou vstřebatelností (glukóza, fruktóza). Jedná se například o energetické tablety Enervit GT Sport nebo tekutý energetický koncentrát Enervit Liquid Gel Competition.
  • Během dlouhých výkonů (nad 50 minut) doporučujeme přijímat kromě rychlých sacharidů rovněž takové sacharidy, které doplňují energii postupně (např. isomaltulóza), nebo které mají nízký osmotický tlak (maltodextrin). Vhodným produktem je tedy například energetický Enervit Gel.

 

Ze studií vědecké skupiny Enervit Equipe, která představuje tým špičkových lékařů, trenérů, výživových poradců a sportovců, vyplývá, že optimálním zdrojem energie pro výkon je kombinace fruktózy a glukózy v poměru 1:1,3. Tato kombinace je pro Enervit výjimečná a označuje se jako Enervit C.OX.

  • Enervit C.OX. přispívá k optimálnímu využití svalového glykogenu během výkonu, a to tím, že pomáhá zlepšit využitelnost energie ze sacharidů. Proto máte dostatek energie rychle a díky šetření glykogenu i delší dobu.
  • Enervit C.OX. se nachází ve speciální „competition“ řadě, například v energetickém koncentrátu Enervit Liquid Gel Competition.

 

SPORTOVNÍ VÝŽIVU OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU.