Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

NOVINKY

arr3TOP TRANS - platba možná pouze převodem na účetVážení zákazníci, vzhledem k vývoji koronaviru v České republice nevybírá společnost TOP TRANS... arr3Nově prodáváme v našem eshopu kávu na cesty!!!Kávu na cesty si můžete vzít opravdu kamkoliv. Její přípravu vidíte na obrázku. Nejedná se o nic... arr3Sleva na termoprádloZima nám pomalu končí. Využijte naše slevy na veškeré termoprádlo značek Progress, Jitex,... arr3Prodáváme nová dračí pádla RK!!Dračí pádla RK model 2020 s novou technologií výroby již v prodeji.  Pádlo je tvrdší, lépe se... arr3NOVINKA OD NUTRENDU!! OBJEDNÁVEJTE V NAŠEM ESHOPU.... arr3Nová trička z JitexuProdáváme nová trička z Jitexu, pánská i dámská. Vybavte se na jaro, které se rychle blíží.      ... arr3Výprodej dětských funkčních tričekarr3Hotové, kvalitní, české jídloUšetřete čas na Vaší cestě, chalupě nebo dovolené a zkuste hotové, kvalitní, české jídlo. Stačí jen... arr3CO JÍST A NEJÍST PŘED VÝKONEM? Ptáte se, co je nejlepší sníst před startem, abyste neměli těžký žaludek, ale během závodu vám tak... arr3JAKÉ ZDROJE ENERGIE VYUŽÍVÁME PŘI VYTRVALOSTNÍM SPORTU? Stejně jako automobil spotřebovává během výkonu palivo v podobě benzínu nebo nafty, i lidský... arr3PROČ JE HYDRATACE U SPORTOVCŮ TAK DŮLEŽITÁ?Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti... arr3VÍTE, ŽE... PIVO OPRAVDU NENÍ NEJLEPŠÍ IONTOVÝ NÁPOJ?Možná občas slýcháte, že pivo je nejlepší „ionťák“, zvlášť mezi rekreačními sportovci je to celkem... arr3Glukóza a inzulínV těle máme mnoho hormonů a jeden z hlavních je inzulín. Když ho slinivka nevyrábí a hormon zcela... arr3SACHARIDY VE VÝŽIVĚ A SPORTU – JAK JE EFEKTIVNĚ VYUŽÍT PRO NÁŠ VÝKON? Je především třeba vědět, kdy a který sacharid použít a které produkty sportovní výživy ho... arr3Jak rychle zhubnout?Lámete si hlavu, jak nejrychleji zhubnout? Už jste vyzkoušeli různé rady a ručička váhy se ne a ne... arr3ZIMNÍ BUNDY ZA AKČNÍ CENY OBJEDNÁVEJTE ZDE https://www.kyliesport.cz/Bundy-c11_105_2.htm  ... arr3Jak poznáte, že máte doplnit bílkoviny?Nedostatečné množství proteinu (bílkovin) se může projevovat sníženou imunitou, špatnou regenerací... arr3Jak správně jíst? 8 zásad zdravého stravováníAť se to možná nezdá, je právě strava tím, co nejvíce ovlivňuje celý náš život. Díky mnoha vědeckým... arr3BOTY NOVĚ V PRODEJI !!Do našeho sortimentu jsme zařadili běžecké boty značky Asics a trekingové boty značky Jack Wolfskin.... arr3!! PODSEDÁKY OPĚT SKLADEM !!

KONTAKTY

KYLIE SPORT STUDIO - KYLIE WATER SPORT PRODUCTS
17. listopadu 216
530 02 PARDUBICE
tel: 466 530 085
fax: 466 530 085
napište nám
mobil: 602 212 756
IČ: 76200311

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 334 Kč
skladem
naše cena 189 Kč
skladem

PROČ JE HYDRATACE U SPORTOVCŮ TAK DŮLEŽITÁ?

Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti výživy řešit. Na nedostatek tekutin během sportu totiž nelze natrénovat a už malý pokles množství vody v těle může mít vliv na sportovní výkon.

 

Tekutiny je třeba doplňovat, i když nesportujete. Zvláště během vytrvalostních sportů pak ale dochází k násobně větší dehydrataci, tedy ztrátě tekutin. Zatímco při odpočinku se bavíme o desítkách mililitrů za hodinu, v případě běhu nebo cyklistiky je to přes litr a při běhu na lyžích až litr a půl.

Navíc platí, že trénovaný sportovec se potí více než netrénovaný. Tento jev je součástí adaptace související s nutností ochlazovat přehřívaný organizmus. Tělo totiž na častou fyzickou zátěž reaguje větším objemem tekutin v těle, což je důsledek toho, že se zvětšuje plocha těla, na které k pocení docházení, a zároveň roste i množství potu vylučovaného potními žlázami. To všechno proto, aby ochlazování organizmu fungovalo co nejlépe.

 

Ztráta potu znamená problém, který řeší hydratace

Během sportu se potíme nezávisle na dodržování pitného režimu, protože se jedná o významný nástroj pomáhající ochlazovat organizmus. Když tělo ztratí velké množství potu, krev se zahušťuje a tento stav pak vede až ke svalovým křečím. Pokud i nadále udržujete vysokou intenzitu výkonu a nedoplňujete dostatečně tekutiny, tělo začne snižovat produkci potu (aby ještě více nezahušťovalo krev) a současně i množství krve odváděné do kůže (aby se zachovalo množství cirkulující krve pro nejdůležitější orgány, především pro centrální nervový systém a srdce). Pokles produkce potu a prokrvení pokožky snižují schopnost těla ochlazovat se a tělesná teplota tak může vyšplhat až nad 41 °C s hrozícím úžehem.

U sportovců, kteří průběžně během sportu dostatečně pijí, se tyto negativní účinky nevyskytují, nebo s výrazně umírněnými příznaky. Přijímané tekutiny pomáhají regulovat vnitřní teplotu nejen nepřímo vlivem na dlouhodobé pocení, ale i přímo svojí teplotou, protože nápoj samotný náš organizmus zevnitř ochlazuje (je-li chladnější než teplota organizmu).

 

Na závod ano, na trénink ne?

Častým mýtem je, že pít je třeba jen při závodě. Přitom pravdou je, že během tréninků je třeba přijímat více tekutin než během závodu. To proto, že tréninky často bývají delší než závod, jsou pravidelné (tedy deficit hydratace je častý) a z pohledu výživy (a hydratace) se na tréninky určitě nepřipravujeme tak důsledně jako na závod. Častější a vydatnější produkce potu, která se navíc stupňuje v případě horkého počasí, může vést během pár tréninkových dní ke značné ztrátě vody i minerálních látek a tím i k poklesu vaší výkonnosti.

 

Jak tedy vypadá ideální pitný režim při sportu?

  • Během dne pijte pravidelně a často, na dostatečnou hydrataci pamatujte už 2-3 hodiny před výkonem, kdy byste měli vypít asi 500 až 600 ml vody nebo sportovního nápoje.
  • Minimálně v poslední hodině před výkonem už ale pijte jen čistou neslazenou a neperlivou vodu, pít byste měli spíše po doušcích, ale často.
  • Během výkonu upřednostněte hypotonický iontový nápoj – věrohodně odráží potřeby organizmu, a to z pohledu potřeby energie (sacharidy), doplňování minerálních látek ztrácených potem (nervové přenosy ve svalech) i optimální vstřebatelnosti.
  • V doplňování tekutin pokračujte i během fáze regenerace. V praxi to znamená začít pít hned po skončení tréninku nebo závodu (ideální je regenerační nápoj) a tekutiny doplňovat průběžně a často ještě několik hodin poté.

 

Sportovní výživu objednávejte v našem eshopu.